wtorek, 31 maja 2016

NALEŚNIKI GRYCZANE W DWÓCH WERSJACH

Czasami dopada mnie istne szaleństwo (albo zwyczajna nuda) i po całym dniu na nogach jedyne o czym marzę, to nie ciepła kąpiel ale wieczór spędzony w kuchni. Mama rzuciła hasło "naleśniki", więc od razu wiedziałam, że wymyślę coś nowego. Dzisiejszy dzień był naprawdę bardzo dobry, jechałam do miasta na wizytę u lekarza, a upiekłam trzy pieczenie na jednym ogniu :) W czwartek zaczynam pracę, nie wiem, czy jestem bardziej zdenerwowana czy podekscytowana... Na ten moment, to na pewno jest szczęście, ale po takich naleśnikach każdy byłby uśmiechnięty :) 


Składniki (na 8 sztuk):
  • 1 jajko (u mnie S)
  • 1 i 1/4 szklanki mąki gryczanej
  • 2 szklanki wody


Wlewamy do miski wodę, dodajemy jajko, zaczynamy miksować i w międzyczasie dosypujemy mąkę. Gdyby konsystencja była nieodpowiednia zwiększamy ilość wody/mąki. Smażymy naleśniki na rozgrzanej patelni teflonowej, ok. 1 minuty z każdej strony. 



Do pierwszego farszu użyłam:

  • 1,5 łyżeczki pesto
  • 2 liści zielonej sałaty
  • 1/4 zielonego ogórka
  • koperku
Smarujemy naleśnika pesto, dodajemy rozdrobnioną sałatę i ogórka - obranego ze skóry i startego na grubych oczkach. Całość posypujemy koperkiem i składamy na pół.




Drugi farsz:

  • 100 g serka wiejskiego lekkiego
  • papryka słodka i ostra
  • 1/2 łyżeczki ketchupu
  • 2 liście czerwonej sałaty
  • 3 plasterki pomidora
Do serka dodajemy paprykę i ketchup. Mieszamy i smarujemy nim naleśnika. Układamy sałatę, pomidora i ewentualnie posypujemy pieprzem ziołowym. Również składamy na pół.


Oba były bardzo smaczne, jednak chyba farsz zielony wygrał :) Mam nadzieję, że wykorzystacie ten przepis, bo przygotowanie nie zajmuje wiele czasu, a smak jest naprawdę dobry :) Miłego wieczora! 




3 komentarze:

  1. Bardzo podoba mi się ich skład i wygląd z tymi dodatkami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podoba mi się ich skład i wygląd z tymi dodatkami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale super wyglądają :D pierwszy raz takie widzę !

    OdpowiedzUsuń