niedziela, 21 sierpnia 2016

CIASTO DROŻDŻOWE Z BUDYNIEM I OWOCAMI

No dobrze, słodycze sklepowe mogłyby dla mnie nie istnieć, nie interesują mnie zupełnie i nawet jestem skłonna powiedzieć, że wręcz ich nie lubię, ale domowe wypieki to już zupełnie inna sprawa :D A szczególnie ciasto drożdżowe, zdradzę wam, że to moja największa słabość tuż obok chałwy. Dziś podzielę się z wami przepisem na tak pyszny wypiek, że jedyne co powstrzymało mnie w zjedzeniu całej blachy na raz to rozmiar mojego żołądka ;) 

Składniki na ciasto:
  • 5 szklanek mąki pszennej
  • szklanka cukru
  • szklanka oliwy
  • 3/4 szklanki mleka
  • 10 dag drożdży
  • 4 jajka
  • opakowanie cukru waniliowego 
Drożdże rozkruszamy i wkładamy do miski. Dodajemy pozostałe składniki, mieszamy i odstawiamy pod przykryciem na 4 godziny w ciepłe miejsce. 



Kruszonka:

  • 4 łyżki masła
  • 8 łyżek cukru
  • 16 łyżek mąki
Wszystkie składniki wrzucamy do miski i zagniatamy kruszonkę. 


Dodatkowo:

  • 2 łyżki masła
  • 2 łyżki bułki tartej
  • 2 budynie (najlepiej śmietankowe)
  • kg śliwek (lub innych owoców)
Budyń przygotowujemy według instrukcji na opakowaniu odstawiamy do przestygnięcia. Formę smarujemy masłem i obsypujemy bułką. Ze śliwek wyciągamy pestki i każdy owoc kroimy na mniejsze części. Ciasto przekładamy z miski do przygotowanej blachy.


Na ciasto wykładamy budyń i równomiernie rozprowadzamy. Na to układamy śliwki i całość posypujemy kruszonką. Ciasto pieczemy w 180 stopniach przez ok. 50 minut. 



Właśnie takie drożdżowe szaleństwa przeszkadzają mi w utrzymaniu czystej miski! Ale na szczęście wszystko już zostało zjedzone i mogę spać spokojnie :D Miłego popołudnia!





1 komentarz:

  1. Jakbym czytała swoje słowa :D Także jestem miłośniczką wypieków drożdżowych, nie ma dla mnie niczego lepszego! Ciasto wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń