niedziela, 24 stycznia 2016

KAKAOWY OMLET Z TWAROŻKIEM

Zawsze obiecuję sobie, że w niedzielę się wyśpię. "Nie wyjdę z łóżka do 11". Ale w praktyce jest zupełnie inaczej. Dziś na przykład o 8 rano miałam oczy jak pięć złotych. 
Po zwalczeniu bólu głowy ruszyłam rześko na dół, bo przecież nic się samo nie zrobi.
Dziś proponuję wam omlet kakaowy z bananowo-malinowym twarożkiem :) 




Składniki na omlet:
  • 3 białka
  • 2 żółtka
  • 2 łyżki mąki (u mnie graham)
  • łyżka kakao
  • kilka łyżek mleka


  Zaczynam od oddzielenia białek od żółtek. Do tych drugich dodaję dwie łyżki mąki, kakao i mleko (ok. 4 łyżek). Wszystko dokładnie mieszam.
Białka ubijam ze szczyptą soli na sztywną pianę. Przekładam do pozostałej masy, jednak najpierw 1/3 białek. Po delikatnym wymieszaniu dodaję połowę tego co zostało. Znów mieszam i dodaję resztę. 










Masę przekładam do okrągłej formy wyłożonej papierem do pieczenia i wstawiam do piekarnika. Piekę 20 minut w 180 stopniach.












Twarożek:
  • 1/4 banana
  • łyżka malin w syropie
  • 80 g twarogu
  • łyżka jogurtu naturalnego







Planowałam zjeść go w formie takiej.. mlecznej kanapki :D Ale obiecałam mamie, że ją poczęstuję. Więc rozdzieliłam omlet między nas dwie a w ramach tego musiałam dorzucić kanapeczkę, bo jednak śniadanie jest największym posiłkiem w ciągu dnia.



A teraz, mimo że jestem ścisłym umysłem muszę wziąć się za analizę i  interpretację poezji.
Trzymajcie za mnie kciuki. Miłej niedzieli życzę :) 

Cały omlet ma: 282,4 kcal | 23,7g B | 13,5g T | 18,2 g W
Twarożek w całości: 136,7 kcal | 15,9g B | 1,02g T | 16,23 g W







0 komentarze:

Prześlij komentarz