niedziela, 19 czerwca 2016

CIASTO OWSIANE Z JABŁKAMI

Przed chwilą był piątek, godzina 19, zamykałam kawiarnię i cieszyłam się, że za chwilę będę w domu, a przede mną weekend i będę mogła odpocząć po całym tygodniu pracy. A teraz siedzę z laptopem i zastanawiam się, jak to możliwe, że jest niedziela wieczór? Gdzie podziały się dwa dni z życia?! Ale przynajmniej spędziłam trochę czasu w kuchni :) Wczoraj razowe bułeczki na parze, a dziś ciasto z jabłkami. Ktoś chętny? :) 


Składniki:

  • szklanka mąki owsianej
  • 1/2 szklanki mąki kukurydzianej 
  • 5 średnich jabłek
  • 3 jajka
  • garść żurawiny suszonej
  • garść rodzynek
  • garść migdałów
  • łyżka oleju kokosowego
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka sody oczyszczonej
  • łyżka cynamonu


Łączymy w misce mąki, proszek, sodę i cynamon. Jabłka obieramy, kroimy w dobrą kostkę i razem z żurawiną i rodzynkami dodajemy do suchych składników. Migdały siekamy bardzo drobno i wrzucamy do miski. Wbijamy 3 jajka, dodajemy łyżkę oleju kokosowego i całość mieszamy przez kilka minut. 








Przekładamy wszystko do formy i ewentualnie posypujemy płatkami owsianymi. Ciasto piekłam przez 40 minut. Pierwsze 20 w 180 stopniach, a potem w 150. 









Teoretycznie powinnam poczekać, aż ciasto całkiem ostygnie i dopiero je pokroić, wtedy na pewno wyszłyby równe kawałki. Jednak straszny ze mnie łasuch i od razu wzięłam się za jedzenie, więc nasze porcje nie były zbyt.. zgrabne. Ale w smaku nadal dobre :) 
Jutro ostatni dzień wolnego, chyba zrobię generalne porządki w pokoju :D Do miłego! 



6 komentarzy: